Overstappen van leverancier

We horen soms dat klanten het eng vinden om over te stappen. Vaak komt dit door negatieve media, onwetendheid of verhalen over nare ervaringen.

Maar overstappen kan u juist een hoop schelen!
Hoe het in zijn werking gaat en waar u op moet letten? Lees verder!

U aanvaard het aanbod

Uw oude overeenkomst wordt opgezegd

U geeft uw meterstanden door

U bent overgestapt

Waar moet u op letten bij een overstap?

U moet altijd letten op de voorwaarden van uw huidige overeenkomst. Denk aan de opzegvergoeding en de regelingen bij 'cashbacks' of cadeaukaarten.

De hoogte van de opzegvergoeding hangt af van het type pand (privé of zakelijk), uw verbruik en de resterende duur van uw overeenkomst. 

Gelukkig bieden wij in de meeste gevallen pakketten aan met een 'boetevergoeding'. De boetevergoeding maakt de overstap geheel kosteloos voor u!

Bedenktijd

Als u akkoord heeft gegeven op een overeenkomst, maar hier later toch uw bedenkingen over heeft, kunt u zich beroepen op uw bedenktijd. In veel gevallen telt de bedenktijd 14 kalenderdagen. Wanneer u echter een zakelijke overeenkomst heeft afgesloten, geldt veelal géén bedenktijd. Dit houdt in dat wanneer u heeft getekend, u deze niet meer kan annuleren. 
Houdt hier rekening mee. Of u eventueel bedenktijd heeft, is te vinden op de getekende overeenkomst.